FAQ - Kliknij pytanie, by zobaczyć odpowiedź

Profesjonalne biuro lokalne? Co to znaczy?

Legalny organizator usług turystycznych

Należymy do Zrzeszenia Tureckich Biur Podróży (TURSAB). Mamy licencję kategorii A, która daje nam prawo do organizowania wycieczek, transportu, noclegów, usług przewodnickich na terenie całej Turcji oraz wyjazdów zagranicznych. Jesteśmy też zobowiązani posiadać ubezpieczenie, i ubezpieczone są także wszystkie pojazdy którymi się poruszamy. Od 2011 roku przedłużamy naszą licencję. Możesz nas znaleźć na liście Tursab wpisując nasz numer: 7283 na tej stronie.

Niezależna firma, a nie masówka

Jesteśmy niewielkim niezależnym biurem złożonym z pełnych pasji osób. Turystów staramy się traktować indywidualnie, a naszą ofertę przygotowujemy na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia oraz biorąc pod uwagę Wasze różnorakie potrzeby i zainteresowania.

Konkurencyjna, stała cena

Jako niezależne biuro podróży nie musimy doliczać do naszych usług dodatkowych prowizji. Większość z nich organizujemy Wam z pierwszej ręki. Z tego samego powodu mamy standardowe ceny: traktujemy Was jednakowo, nie targujemy się.

Zasada: wystarczy zapytać!

Odpowiadamy na wszystkie pytania, nawet te najbardziej fantazyjne :) Dbamy o naszych gości i swoją markę, dlatego nie ukrywamy niczego! Zawsze można skontaktować się z pracownikami biura lub pilotami na naszych wycieczkach i wypytać o nurtujące Was kwestie.

Dlaczego niektóre lokalne biura są jeszcze tańsze?

Niestety mimo tej samej nazwy wycieczki (np. Kapadocja, Pamukkale) ich program jest zupełnie inny. Najczęstsze różnice to mieszane grupy międzynarodowe (a nie polskie), długie postoje w sklepach, dzięki którym biuro "odrabia sobie koszt wycieczki", brak polskiego przewodnika, brak tureckiego przewodnika z licencją (jeżdżą Turcy bez licencji), posiłki i bilety wstępu nie wliczone w cenę, itp. Wiele biur nie ma także tak doświadczonej obsługi i nie powie Wam wprost co jest płatne dodatkowo, albo nie będzie można wycofać wpłaconej zaliczki. U nas zrobisz to bez problemu.

Rezerwacja, płatności

Jak można zarezerwować wycieczkę?

Jest kilka sposobów rezerwacji:
  • Rezerwacja online i płatność przelewem. Zarezerwuj wycieczki poprzez naszą stronę, wybierając je i dodając do koszyka. Wybierz formę płatności przelewem w złotówkach. Potwierdzenie wraz z numerem konta i kwotą zaliczki do wpłaty przyjdzie e-mailem. Po przelaniu pieniędzy otrzymasz bilety i dalsze instrukcje. Biletów nie trzeba drukować! W razie problemów z rezerwacją prosimy o kontakt – pomożemy! Przy płatności online oferujemy rabat 10%!
  • Rezerwacja online i płatność na miejscu. Zarezerwuj wycieczki poprzez naszą stronę, wybierając je i dodając do koszyka. Wybierz formę płatności gotówką w euro. Potwierdzenie z numerem zamówienia i wszystkimi informacjami otrzymasz e-mailem. Jeśli na miejscu w Turcji wolisz zapłacić dolarami lub tureckimi lirami - nie ma problemu, daj nam znać, a my przeliczymy kwotę. Płacisz w dniu wyjazdu na wycieczkę, do rąk kierowcy lub przewodnika, albo pod hotelem, po umówieniu się z naszym pracownikiem.
  • Rezerwacja telefonicznie, przez czat gg, skype, viber, whatsapp itp. Do założenia rezerwacji potrzebne nam: imię i nazwisko, hotel, numer pokoju, telefon komórkowy oraz daty preferowanego wyjazdu. Telefonować czy pisać można jeszcze z Polski, albo to zrobić już na miejscu.
  • Rezerwacja przez SMS: Prosimy o SMSa z podaniem: nazwiska, hotelu, nr pokoju oraz godzin kiedy możemy oddzwaniać do pokoju hotelowego. Zadzwonimy i ustalimy wszystkie szczegóły.

Z jakim wyprzedzeniem powinniśmy rezerwować?

Najlepiej rezerwować minimum kilka dni przed wybraną datą wycieczki. W szczycie sezonu zdarzają się problemy z miejscami, szczególnie na wycieczkach z polskim przewodnikiem, dlatego zachęcamy do wcześniejszego rezerwowania i opłacania wyjazdów, aby mieć pewne miejsca w autobusie!

Kiedy i jak możemy zapłacić?

  • Najkorzystniej - jeszcze z Polski, przelewem na polskie konto złotówkowe (minimum 20% kwoty). Uzyskacie wtedy rabat 10% od podstawowej ceny wycieczki. Po otrzymaniu przelewu wystawiamy bilety, które można (ale nie trzeba) wydrukować. Można mieć je po prostu w telefonie/tablecie. Po przyjeździe do Turcji poza podesłaniem nam numeru pokoju nie trzeba już załatwiać żadnych formalności.
  • Na miejscu: albo w naszych biurach w Alanyi (gotówką, kartą), albo umawiamy się na przekazanie Wam biletów pod hotelem oraz płatność wtedy - przy odbiorze biletu.
  • Można też zapłacić bezpośrednio na wycieczce, ale zastrzegamy sobie, że w przypadku niektórych wycieczek poprosimy o wpłatę zaliczki, aby mieć gwarancję, że weźmiecie udział w wyjeździe!

W jakich walutach można płacić?

Nasze ceny podawane są w euro, ale można płacić także w dolarach i lirach tureckich, funtach, złotówkach. Przelicza na Wasze życzenie pracownik biura wg aktualnego kursu.

Czy ceny podlegają negocjacjom? :)

Szanujemy zarówno naszych turystów, jak i naszą pracę. Nie chcemy też obniżać naszych standardów jakości. Dlatego ceny są stałe i nie podlegają negocjacjom. Zapraszamy do skorzystania z rabatów i promocji umieszczonych na naszej stronie. W przypadku bardzo dużych grup lub dużych pakietów wycieczkowych możliwe jest uzyskanie dodatkowego rabatu :)

Czy informacje podane na waszej stronie są aktualne?

Strona jest aktualizowana na bieżąco! Warto jednak pamiętać, że programy wycieczek, godziny wyjazdu, świadczenia zawarte mogą ulec nieznacznym zmianom. W razie wątpliwości prosimy o kontakt.

Jakie są ceny dla dzieci?

  • Standardowo w Turcji dzieci do 6 lat jeżdżą na wycieczki bezpłatnie (ale nie mają wtedy gwarantowanego odrębnego miejsca w autobusie ani odrębnego posiłku; można je dokupić przy rezerwacji).
  • Dzieci od 7-12 lat: 50% zniżki.
  • Dzieci od 13 lat: cena jak dla dorosłego (wg roku urodzenia w paszporcie).
Powyższe zniżki nie odnoszą się do niektórych wycieczek, np. delfinarium (sprawdź wybraną wycieczkę przy rezerwacji cena pojawi się automatycznie).

Czego jeszcze nie wiemy jeśli chodzi o dzieciaki?

  • Dla maluchów: Dzieci do 6 roku życia jadące bezpłatnie na wycieczkę nie mają zagwarantowanego miejsca w autobusie i siedzą na kolanach rodziców, nie mają też osobnego posiłku.
  • Dla starszaków: W Turcji w dużych obiektach i muzeach nie ma zniżek dla dzieci, są tylko bilety bezpłatne do 12 lat i pełnopłatne powyżej 12 roku życia. Zalecamy zabierać na dłuższe wycieczki paszport dziecka w wieku 11-12 lat, na wypadek kontroli wieku dziecka przy kasie biletowej.

Zmiany terminów, anulacje

Czy można zrezygnować z zamówionej i/lub opłaconej wycieczki? Czy zwracacie pieniądze?

Na więcej niż 24 godziny przed ustaloną datą jest możliwość zmiany terminu, wycieczki, ilości osób, oraz rezygnacja ze zwrotem wpłaconych pieniędzy. Poniżej 24 h przed wycieczką i bezpośrednio przed nią nie ma możliwości zwrotu wpłaconej sumy! Wyjątkiem jest jedynie nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentem lekarskim.
Jeśli wycieczki zamówiliście, ale jeszcze za nie nie zapłaciliście, a chcecie zrezygnować - prosimy o uszanowanie naszej pracy i informowanie nas jak najwcześniej!! Być może inni chcieliby skorzystać ze zwolnionych miejsc?

Uwaga: rezygnacja bezzwrotna nie dotyczy wycieczek do Stambułu. Ze względu na to że kupujemy tutaj bilety lotnicze nie ma możliwości uzyskania zwrotu wpłaconej zaliczki. 

Anulowanie wyjazdu przez biuro

Zastrzegamy sobie prawo do anulowania wycieczki z powodu niewystarczającej liczby uczestników lub innych powodów w każdym czasie - zwracamy wtedy całość wpłaconych pieniędzy lub proponujemy zmianę na inny termin/na inną wycieczkę. Zawsze anulacja wyjazdu to ostateczność, dlatego prosimy o wyrozumiałość - to nie nasza fanaberia! - czasem zmienia się liczba chętnych, albo są inne ważne kwestie organizacyjne. Czasami potrzeba minimalnej ilości osób aby na wycieczce skorzystać np. z balonu czy nocy tureckiej. 

Zmiana programu lub punktów wycieczki

Jako organizator zastrzegamy sobie prawo do zmiany niektórych punktów wycieczki z powodów organizacyjnych. Zawsze takie zmiany dyktowane są troską o zadowolenie turystów, nigdy nie są one naszą fanaberią. W tym przypadku anulowany punkt zamieniamy na inny o podobnej atrakcyjności (np. inna restauracja, inny punkt widokowy, inny wodospad). Może się zdarzyć, że poinformujemy o zmianie dopiero w trakcie wyjazdu, kiedy nie byliśmy w stanie przewidzieć zmiany wcześniej.

Oferta, program, ceny

W jakich rejonach obsługujecie turystów?

Zgodnie z nazwą Alanya Online obsługujemy głównie rejon Riwiery Tureckiej i Alanyi, ponieważ tutaj znajduje się nasze biuro i jesteśmy w stanie kontrolować jakość oferowanych przez nas usług. Stąd startują nasze wycieczki. Obsługujemy także:
  • Na wschód od Alanyi: Oba, Tosmur, Kestel, Mahnutlar, Kargıcak
  • Na zachód od Alanyi: Konaklı, Avsallar, Türkler, Payallar, Incekum, Okurcalar, Örenşehir, Kızılot, Kızılağaç
  • Rejon Side: Kumköy, Side, Çolaklı, Gündoğdu, Evrenseki
  • Także: Belek i Antalya, Lara.
  • Wkrótce: oferta z Kemer i dalszych regionów (od 2018).

Po co jest potrzebny turecki przewodnik?

Według tureckich przepisów na każdej wycieczce kulturalno-historycznej grupie musi towarzyszyć turecki przewodnik, tzw. kokart. Jeśli biuro wysyła grupę bez "kokarta", nie będziecie mogli być oprowadzani w wielu obiektach, np. w Hagia Sofia w Stambule czy Muzeum Goreme w Kapadocji. Pilot da Wam tylko "czas wolny" na zwiedzanie we własnym zakresie... więc dowiedzieć się i zobaczyć można dużo mniej.

Kiedy na wycieczki jedzie polski pilot, a kiedy nie?

Polski pilot jest zawsze na wycieczkach kulturalno-historycznych (Pamukkale, Kapadocja, K.A.S.) – gdzie przekazuje się dużo informacji o Turcji i na kilku wycieczkach rekreacyjnych (jest to podane w opisach wycieczek!). Nasi piloci posiadają polskie licencje pilota wycieczek zagranicznych i mają bogate doświadczenie w pracy i podróżach po Turcji i nie tylko. Wycieczki rekreacyjne (np. rafting) odbywają się w grupach międzynarodowych, w języku angielskim, niemieckim lub rosyjskim. Dla większych grup (od 10 dorosłych osób) zorganizujemy opiekę pilota polskiego – wystarczy to zgłosić i ustalić z nami wcześniej. Jeśli nie wiesz czy na wybranej przez Ciebie wycieczce będzie przewodnik - po prostu do nas napisz!

Chcielibyśmy wyjechać na wycieczkę, której nie ma w Waszym programie. Jest to możliwe?

Jak najbardziej! Nie ma dla nas ograniczeń. Wszystko możemy przygotować i skalkulować „na miarę”, wedle Waszych życzeń. Prosimy o kontakt :)

Ubezpieczenie

Czy jesteśmy ubezpieczeni?

Jako tureckie biuro podróży kategorii A posiadamy pełne ubezpieczenie naszych wyjazdów zdeponowane w tureckim Ministerstwie Turystyki. Autokary i busy którymi się poruszamy również są ubezpieczone.

Słyszeliśmy, że na wyjazdach z biura lokalnego nasza polisa ubezpieczeniowa nie obowiązuje. Czy to prawda?

Absolutnie nie! To niestety mit głoszony przez nieprofesjonalnych rezydentów polskich biur. Turyści jadący za granicę z jakimkolwiek biurem podróży ubezpieczeni są na cały pobyt, niezależnie od tego jak spędzają czas i czy jadą na wycieczki z biurem lokalnym, czy indywidualnie. Warto poczytać warunki polisy! Ponadto w naszych wycieczkach sportowych (nurkowanie, rafting) jest zawarte dodatkowe ubezpieczenie. Pamiętajcie jednak, że żadne ubezpieczenie nie obejmuje wypadków powstałych pod wpływem alkoholu! Jeśli ktoś choruje na choroby przewlekłe powinien mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, w innym razie uczestniczy w wyjeździe na własną odpowiedzialność.

Przebieg wycieczki

Czy odbieracie na wycieczkę spod hotelu, czy trzeba gdzieś dojechać?

Na wszystkie wycieczki odbieramy sprzed głównego wejścia hotelu, budki ochrony lub bramy wjazdowej. Jeśli będzie inaczej, poinformujemy Was przy rezerwacji. Czasami prosimy o podejście do głównej uliczki/drogi.

Jakimi autobusami jeździcie na wycieczki?

Środek transportu zależy od liczby chętnych na wycieczkę. Niezależnie od wielkości pojazdów są one nowe, ze sprawną klimatyzacją, wygodnymi fotelami i dużą ilością miejsca na nogi, czyli wyposażone w tzw. pakiet turystyczny. Pojazdy te są przystosowane do kilkusetkilometrowych przejazdów grup turystycznych. Nigdy nie korzystamy na długich trasach z busów typu 'dolmusz', ponieważ zależy nam na komforcie i bezpieczeństwie turystów!

Czy na wycieczkach w programie są obowiązkowe zakupy?

Wycieczki zakupowe nie są naszym celem, dlatego nie znajdziecie ich w większości wyjazdów krajoznawczych oraz sportowych. Jeśli w programie wycieczki zawarte są jakieś „sklepy” informacja o tym znajduje się w jej opisie. Zazwyczaj tematycznie są one dopasowane do klimatu wycieczki, i są atrakcją, a nie udręką ;)

Czy mamy zabierać paszporty?

W opisie każdej wycieczki mamy wypisane rzeczy, które należy ze sobą zabrać. Paszporty są wymagane na długich wyjazdach, potrzebne do rezerwacji w hotelu podczas noclegu (Kapadocja) lub po prostu jako Wasz dokument tożsamości za granicą. Nie ma potrzeby ich zabierać na wycieczki tzw. sportowe czy rekreacyjne.

Wyjeżdżamy wcześnie rano. Co ze śniadaniem?

Jeśli wyjazd jest wcześnie rano możecie zamówić tzw. lunch-box czyli ‘pakiet śniadaniowy’. Oferuje je bezpłatnie większość hoteli na Wasze życzenie (zamówienia składa się w recepcji zazwyczaj do godzin kolacyjnych dnia poprzedzającego wycieczkę). Lunch box wydawany jest wtedy, kiedy nie macie szansy z powodu wczesnego wyjazdu skorzystać ze śniadania w hotelu, a więc w późniejszych porach nie zostanie Państwu wydany. Lunch-boxy są zazwyczaj skromne, można w zamian zjeść tureckie śniadanie na postoju jadąc z nami na wycieczkę. Na naszych wycieczkach do Pamukkale i Kapadocji śniadanie jest wliczone w cenę przy wykupie pełnej wersji cenowej, nie ma więc potrzeby zamawiać lunch-boxu!
Dokładamy starań, by Wasz udział w wycieczkach które oferujemy niósł ze sobą tylko pozytywne wrażenia. Dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie, i zależy nam na opiniach naszych Gości. Wszystkie uwagi i reklamacje prosimy kierować do biura Alanya Online najlepiej bezpośrednio po przebytej wycieczce.
Napisz do nas